13 Şubat 2011 Pazar

"Ne söylendiğine değil, kimin söylediğine bakmak...".



1) Beni protesto edenler Arena programını izlememişler.

2) İzleyenler olmuşsa anlamamışlar.

3) Konuşma, AKP'nin, "Bugün seçim olsa yüzde kaç alır?" faraziyesi üzerinden yapıldı. Çünkü AKP anketi yüzde 50 demiş. Aziz Nesin ise, 12 Eylül Anayasası ve Kenan Evren oylaması için oy kullananların, "yüzde 60'ı aptal" demişti, ben henüz kendi fikrimi söylemedim. Seçimler 12 Haziran'da. Henüz oy kullanılmadı. Olmayan bir şey üzerinden "Sen bize aptal dedin" diye havalanmak akıllıca bir şey mi?

4) Birileri, Taksim'de, okuluma yürüdü. Üniversiteli gençler, işçilere, memurlara yürüyüş izni yok ama size (VERDİLER)...

5) AKP'nin her yaptığını beğenmek zorunda olan sizsiniz. Benim böyle bir zorunluluğum yok. Yarın CHP gelse aynı muhalefeti onlar için yapacağız. Biz mizahçıyız, şakşakçı değil.

6) Küfür ve hakaretle, olmamış bir şey için ayaklanıyorsanız karşılığını göreceksiniz.

7) Senin Başbakan'ın, bir gencecik çiftçiye "Ananı da al git" diyor sesiniz çıkmıyor, ben "aptal" demişim diye etmediğiniz alçaklık kalmıyor. Tabii, başbakan sizi küfüre alıştırdı. Ama karşıma gelirseniz, benim küfürlerim sizinkilere benzemez. Çünkü siz AKPsiniz, ben ise bağımsız.

8) Sizin AKP'den çıkarlarınız var. Acaba bu işler için para mı alıyorsunuz?

9) Beni protesto için telefon açan üç kişiyle konuştum. Arena programında ne dediğimi sordum. Üçü de söyleyemedi. Sonra özür dilediler.

10) AKP'nin tehditkar militanları da varmış. Pek çok şeyi olduğunu biliyorduk da militan işini bilmiyorduk. Bakalım daha neleri göreceğiz?

11) AKP'lilerin bir korkusu var. Çünkü eskiden yapılmış bir espiriye bu denli tepki verilmez. Bir korku var.

12) AKP'ye karşı hiçbir muhalif ses, çıkmayacak öyle mi? Bizi tehditle, baskıyla sindireceksiniz öyle mi?

13) GMD yani "Gündem Değiştir Merkezi"niz şimdi de beni buldu. Bir süre de bununla işi götürüp, pahalılığı, üniversite gençliğinin durumunu, emeklileri, açları gündemden uzaklaştıracak. Biz de bunu yutacağız. Ya da Arınç'a yeni bir suikast senaryosu yok mu?

14) BİRİLERİNİN "KRAL ÇIPLAK" DEMESİ LAZIM.

Biraz dikkatli bakınca ülkenin hızla faşizme doğru gitmekte olduğu görülüyor. Hüseyin Çelik ekrandan alenen insanları yönlendirip: "Müjdat Gezen'e halk gereken cevabı verecektir" diyor. Ertesi günü halk (44 kişi 16-17 yaşlarında çocuklar ve bir iki yobaz) okulumuzun önünde pankart açıyor. Bizim öğrenciler dışarı çıkıp reaksiyon gösterse, sorumlusu Hüseyin Çelik. Belki de yapmak istedikleri bu. Tek ses olacak. Herkes AKP'yi sevecek ve onlar gibi düşünecek. Mizah da onların istediği gibi olacak... Öyle yağma yok efendiler... Birilerinin "Kral Çıplak" diye bağırması ve bunların içyüzünü sergilemesi gerekiyor. Ben bir mizahçıyım. Kendi fikirlerimi özgürce söyleyeceğim ve diyeceğim ki: "Kral Çıplak."

15) Bunlar kendilerini halkın temsilcisi olarak görüyorlar ve AKP'ye bir söz söylendi mi bu halka söylenmiş oluyor. Peki AKP'li olmayan ve asıl çoğunluk olan kesim halk değil mi?

16) Atatürk'ü sevenleri "Kemalist" diye aşağılamayı adamlık sananlara bir Türk filmi tavsiye ediyorum. Adı: O Çocukları, orada güzel bir sahne var.

17) Konfüçyüs'ün bir öğrencisine şöyle diyorlar: "Üç kişi birden üstad için kötü konuşmuşlar. Acaba o ne der?" Öğrencisi yanıtlıyor: "O ne söylendiğine değil, kimin söylediğine bakar".

Siz de öyle yapın. Söyleyenlerin suratlarına bakın. (Sen muhteşemsin Konfüçyüs. Benimkilerde surat olsa bakacağım ama...)

18) Milletvekili olacakların tam teşekküllü bir hastaneden rapor almaları gerekir. Çünkü bizi yönetecek insanların ruh sağlıklarının tam olması şart.

Müjdat Gezen / Sözcü Gazetesi 11,02,2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder